dimecres

ENERGIA CÒSMICA

No en tinc ni idea sobre aquest tema però em sembla apassionantíssim.
Amb una mica d’aquí i una mica d’allà m’he creat el meu petit esbós del que és el biodinamisme. I de veritat que és inquietant.
Però el més inquietant de tot no són les lleis d’aquesta pràctica (assegurar la salut de la Terra mitjançant mètodes NATURALS ), sinó que tots aquells que es defineixen a sí mateixos com a persones escèptiques o, inclús, empíriques diuen no creure en aquest tipus d’energia “paral·lela”. Jo tendeixo al empirisme, i no dubto que qualsevol recurs possible per tal de millorar alguna cosa sigui positiva. Tot influeix, al fi i al cap.
M’explico: la biodinàmica, a part de compartir tècniques amb l´agricultura ecològica o biològica, com la prohibició d´alguns productes químics per exemple, també es beneficia de l’energia que aporta el sol i la lluna. Defensen, entre altres coses, que els cicles de la lluna influeixen en la vida de les plantes. Al igual que influeix sobre les marees o sobre mil aspectes d’un mateix. Perquè jo no sé teoria d’aquesta matèria però l’experiència em demostra que hi ha dies en que els planetes (o el que sigui) s’alien per donar-me més o menys vitalitat que altres dies. Crec que hi ha una energia còsmica, sí, un motor universal. Hi ha èpoques que si em posés una llavor entre les mans segurament em creixeria un petit brot, i d’altres que la meva torpesa és tal que tot el que miro ho panseixo. Exagero, d’acord, però no es pot dir que qui conservi aquests criteris pertanyi a una secta, quan aquesta és la pràctica més vella que existeix. Els nostres avis per evitar plagues d’insectes posaven Y al dia X. Doncs igual de bé segurament deu anar una bonyiga de vaca dins un cuerno de toro plantat al costat de les vinyes la 1ª lluna plena d’estiu per a que transmeti millors minerals o més magnetisme, és igual. La qüestió, com deia, és utilitzar un conjunt de maneres per millorar una cosa. Una manera més de mimar la terra, de fer créixer sans els teus ceps. I si els teus ceps alguna vegada necessiten també una mica de pesticida per no arriscar-te a fer malbé la collita d’aquell any, doncs també hi tires una dosi permesa de pesticida, tu! Per què diuen que la biodinàmica és la pràctica més extrema, si els extremistes són els que es tanquen dins una ridícula bombolla que ni surten ni deixen sortir als altres?
I per si algú encara vol més demostracions de l’eficàcia del biodinamisme: alguns dels millors vins (com el meu preferit) s’han elaborat buscant també aquesta energia.

1 comentari:

  1. ...els efectes del sol ningú els posa en dubte,...però i els de la lluna????? què passa que com que la lluna brilla de nit hem de mantenir els ulls tancats????
    Jo no em depilo les cames segons el calendari llunar però x temes pràctics, vaja, no perquè soni a una ximpleria,...

    ResponElimina